sobota, 14 września 2013

Poradnik do plemiona.pl - część II "Dyplomacja"

Witam!

     W poprzednim poradniku dawałem porady odnośnie początku gry. Teraz jednak gdy już początek mamy za sobą to wypadałoby porozglądać się na mapie w poszukiwaniu plemion oraz sojuszników. Przede wszystkim musimy być atrakcyjni na "rynku" gracz. Mam oczywiście nadzieję, że dostosowaliście się do moich rad odnośnie pilnowania swojego podwórka i atakowania słabych graczy. Oczywiście podkładanie min to powinien być chleb powszedni. Pora więc rozpocząć pierwszą dyplomacje.

     Przede wszystkim powinieneś zobaczyć jakie plemię jest najlepsze na Twoim kontynencie. Uwaga!!! Nie patrz na liczbę punktów, bo może to być masówka. Jeśli plemię ma na początkowym etapie gry około lub nawet ponad 100 członków to zdecydowanie nie dochodź do takiego plemienia. Nie ma sensu potem z niego wychodzić, ponieważ przylgnie do Ciebie etykieta słabego gracza (zasada jakie plemię taki gracz). Dobre plemię to takie które ma 60/70 członków max oraz ich liderzy i członkowie legitymują się świetnymi statsami na twstats. Oczywiście takowe plemiona albo mają próg punktowy albo będą sprawdzać Twoje konto. Ważne więc jest to, że musisz być silny lub mieć dobre osiągnięcia z innych światów (czytaj jesteś dobrze rokującym graczem).

     Druga opcja jest dla graczy nieco słabszych. Jeśli troszkę zaspałeś na początku gry to musisz szukać plemiona ze środku stawki. Często dobrzy gracze dochodzą do gry nieco po rozpoczęciu się świata i to jest Twoja szansa na dobre plemię. Tak jak i silni gracze szukaj plemion nie masówek z 60/70 graczami max. Bardzo możliwe, że Twoje plemię może potem dojść do fuzji z silniejszym, dlatego nie możesz się poddawać nawet jak początkowo Ci nie szło.


     Czy warto swoje plemię stworzyć po starcie świata? Odpowiedź brzmi nie!!! Przede wszystkim teraz plemiona, które ukształtowały się przed startem to dobrzy znajomi z innych światów, niekiedy bardzo dobrzy. Czyli Twoje plemię nie złapie nikogo wartościowego lub znikomą część przez co od razu skazane jest na niepowodzenie. Najlepszą drogą do bycia w radzie lub nawet szefem plemienia to po prostu awans w szeregach. Innej opcji nie ma i nie będzie, więc szkoda tylko Twojego czasu na grę.  Koło naturalnie się zamyka bo aby być szefem lub radnym musisz się wybijać ponad szereg, bycie zwykłym członkiem nic nie daje. Nie bierzesz udziału wtedy ani w decyzjach, ani w fuzji nie jesteś jako jeden z pierwszych na liście. Nigdy nie możesz pozostawać w tyle i zawsze musisz robić swoje.

     Czy warto zgrywać cwaniaka? Jeśli jesteś naprawdę dobrym graczem to możesz. Jeśli jednak dopiero co się uczysz i udało Ci się parę rzeczy osiągnąć to nie rób tego. Samozachwyt to zły doradca. Cwaniaki zwracają na siebie uwagę poprzez kąśliwe uwagi i opisy, a także styl walki. Zaczepiają wszystkich i są nieuchwytni. Tacy gracze to przede wszystkim osoby znające się bardzo dobrze na grze i mające sporo czasu. Powiedziałbym nawet, że grają 24h na dobę więc trzeba na nich uważać. Kiedyś i ty będziesz taki jednak na początku ucz się z pokorą i nie wychylaj tam gdzie nie trzeba :). Bądź dobrym i opanowanym graczem. Nigdy także, nie zostawiaj skanu czy ataku bez odpowiedzi, bo pomyślą sobie, że się boisz walczyć.

     Na sam koniec opisze jeszcze po czym poznać dobrego gracza. Przede wszystkim po opisie albo jego braku. Jeśli ma opis profilu to jest on z reguły inteligentny. Żadnych czaszek, mieczy itp. gówien. Czysty i klarowny opis. Druga rzecz to sposób atakowania. Atakuje systematycznie i farmi cały czas. Jednocześnie nigdy nie zostawia skanu lub ataku bez odzewu. Jeśli pisze do Ciebie pw to też tylko i wyłącznie po polsku. Nie kaleczy rodzimego języka i pisze konkretnie o co mu chodzi. Z reguły szybko rośnie w punktach i wojsku oraz poświęca na grę bardzo dużo czasu. Można wręcz rzec, że jest non stop na plemionach. Jednocześnie jest w dobrym plemieniu już od początku świata. Na kontynencie jest w czołowej 20 i z reguły nigdy nikogo nie chroni itp. Takich graczy musisz trzymać albo blisko jako sojuszników albo daleko jako wrogów. Nie ma innej rady. Jeśli będziesz słaby to Cię zniszczy. jeśli silny to będzie traktował jako partnera.

     Podsumowując plemiona.pl to gra, która uczy pokory Nieraz zaczynałem od zera wiele razy by dojść do obecnego stanu. Plemiona to nie jest zwykła gra online, gdzie brak umiejętności można wypełnić kontami premium i "wspomagaczami". Jest to czysta strategia, w której trzeba kalkulować kilka ruchów do przodu. Nie warto więc myśleć co zrobię teraz ale co będzie później. Każda decyzja wpływa na dalsze losy świata i Twoje. To w jakim plemieniu będziesz tak naprawdę wpłynie na to czy świat wygrasz czy nie. Jeśli pozostaniesz szarym członkiem to prędzej czy później zostaniesz wypchnięty, w którejś tam fuzji i niestety zakończysz przygodę jako nic nieznaczący gracz. Musisz być silny i ekonomicznie i militarnie. Inteligencji natomiast używaj do dyplomacji, bez której nawet najwięksi wojownicy padną. W kolejnym poradniku opiszę jak grać w kolejnych etapach gry, gdy już dojdziemy do dobrego plemienia. Jak nie zginąć w takim plemieniu oraz w jaki sposób zdominować swój kontynent. Spróbuję też podpowiedzieć,  jakie cechy powinna mieć pierwsza wieś podbita przez nas. Trzecia część poradnika do plemion ukarze się 17.09.2013.

PS: Jeśli macie jakieś pytanie proszę pisać w komentarzach pod postem na facebook lub google+. Ewentualnie na e - mail poprzez formularz kontaktowy na dole strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przed publikacją KOMENTARZU musisz wybrać profil np: anonimowy, który jest nad przyciskiem OPUBLIKUJ