poniedziałek, 30 września 2013

Poradnik do plemiona.pl - część VII "Obrona i atak w późnym etapie gry".

Witam!

     Zbliżamy się powoli już do końca mojego poradnika. W tym poradniku staram się pokazać wam jak grać w dojrzałym etapie gry/świata. Poprzednie poradniki dotyczyły gry wstępnej, teraz jednak jeśli czytasz ten artykuł to najprawdopodobniej jesteś już dość dobrym graczem i przetrwałeś początek gry. Warto, wiec wiedzieć w jaki sposób grać na równi z tymi najlepszymi ukrywając swoje braki oraz niedoświadczenie. każda słabość pokazana, bowiem wrogowi niestety przybliża nas do klęski. Wróg musi wiedzieć, że Twoje wioski są jak mur chiński czyli nie do przejścia, a każdy atak równa się wojnie totalnej. Niestety musisz być mobilny i mieć dużo czasu na grę. Jeśli takowego czasu nie posiadasz to skończę grę wcześniej, bo szkoda czasu twojego.

     Pierwsze co powinieneś robić mając te 1000+ wsi to starać się wszystkie skupiska wrogów w środku swoich wsi zniszczyć nawet dużą ceną. W przeciwnym razie będziesz niestety musiał tam defa kisić co jest niekorzystne w dalszej grze. Warto również być na granicy z wrogiem agresywnym. Broń boże nie kiś offa, niech lata. Co 2 tygodnie odbudowujesz offa i walisz na wroga. Jednocześnie nigdy nie atakuj chaotycznie. Najlepiej w takim etapie gry atakować w większej grupie lub nawet całym plemieniem. No i po za tym staraj się słać jak najwięcej fejek, wiem że to męczące ale daje naprawdę spory bonus do chaosu u przeciwnika. Nie ślij offów na styk tylko o te 2/3 więcej niż potrzeba na daną wieś, bo zawsze może jegomość dosłać do danej wsi defka. Oczywiście dobijaj wsie szkoda offów było na to byś odpuszczał. Jak tylko naruszysz murek wal, aż do upadłego, ponieważ znaczy to, że nie zostało we wsi dużo defka. W ogóle sztuka atakowania jest bardzo ważna na tym etapie gry, jedno co zmieniło się to fakt, że teraz i tak nie ma sensu atakować w nocy bo z reguły na froncie wsie są obstawione, a gracze i tak sprawdzają konta w różnych godzinach. Wątpię wiec by udało Ci się kogoś zaskoczyć no może raz ale nigdy dwa, ponieważ na tym etapie gry każdy uczy się na błędach oraz zapamiętuje twoje sztuczki. Warto, więc zmieniać cele ataków, robiąc to chaotycznie.

     Drugim aspektem gry jest obrona. Teraz możesz spodziewać się nie kilkuset, a nawet kilka tysięcy ataków i to w jeden max dwa dni. Warto zaopatrzyć się w skrypt do opisów ataków, ponieważ to ułatwia ogarnianie ataków oraz masz wtedy przegląd, które ataki są świeże. Podczas tylu ataków musisz prosić o defka swoich współplemieńców. Rob to z głową tak abyś defka dostał jak najwięcej. Oczywiście nie uda Ci się wszystkich wsi obstawić, dlatego ważne jest klinowanie. Nie ma co tracić wsi w centrum dlatego uważaj na ukryte grube w atakach, które lecą na wsie dalej położone. Jednocześnie wiadome czasem możesz ta ataki na dalsze wsie odpuścić i nie defować, jednak potem albo odbudujesz wieś ręcznie albo poprzez menadżera wiosek. Nigdy nie możesz mieć wsi nieodbudowanych lub bez muru. Takie wsie są bezużyteczne i nie mają większego znaczenia w rozgrywce. W ogóle defowanie i obrona to najtrudniejsze z zadań. Nigdy też nie zrażaj się jeśli idzie na Ciebie kilka tysięcy ataków. Na mnie szło na 26 świecie ponad 15000 i broniłem się spokojnie tracąc stosunkowo mało wsi. Nigdy ale to nigdy sie nie poddawaj, a wygrasz. Nawet jeśli nie oficjalnie to będziesz znany w świecie graczy plemiona i staniesz się legendą, która przetrwa na wieki.


     Podsumowując musisz wiedzieć Drogi Graczu, że jeśli doszedłeś do etapu, który tutaj wymieniłem to spędzasz na plemionach.pl sporo czasu. Cóż zapewne już wpadłeś w nałóg i ciężko będzie Ci się z ta grą rozstać jednak nie przejmuj się takich jak ty czy ja jest tysiące. Jednocześnie pragnę Ci powiedzieć, że musisz od teraz dawać z siebie wszystko, aby w ogóle coś ugrać. Już w tym momencie nie ma leszczy w okół Ciebie, są tylko sami dobrzy lub bardzo dobrzy gracze. Staraj się wiec, tak  jak pisałem być ścianą nie do przejścia, bądź o rożnych porach na plemionach i nigdy nie zasypiaj z klinami, aby potem nie mieć wyrzutów sumienia, że wieś mogłem obronić. Jeśli będziesz takim graczem to na pewno zostaniesz zauważony i nawet jak nie wygrasz świata, bo Twoje plemię przegra to i tak zyskasz szacunek. Jednocześnie jeśli powinie Ci się noga to cóż wszyscy o Tobie zapomną i będziesz zwykłym szarym graczem. Tak, wiec życzę powodzenia w gracze. Ostatni poradnik, a zarazem podsumowanie całego cyklu poradników do gry plemiona.pl ukarze się 01.10.2013. 

PS: Jeśli macie jakieś pytanie proszę pisać w komentarzach pod postem na facebook lub google+. Ewentualnie na e - mail poprzez formularz kontaktowy na dole strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przed publikacją KOMENTARZU musisz wybrać profil np: anonimowy, który jest nad przyciskiem OPUBLIKUJ