Witam!
W ostatnim poradniku opisałem tajniki początkowych dyplomacji oraz w jaki sposób wybrać dobre plemię. Dzisiaj chciałbym dać wam kilka porad jak w takim plemieniu przetrwać i nie wylecieć oraz jaką pierwszą wieś podbić. Mam oczywiście nadzieję, że zastosowaliście się do moich uwag, które zawarłem w dwóch poprzednich poradnikach do plemion. Można wypróbować moje porady na dwóch nowych światach 76 i 77, które wystartowały właśnie dzisiaj !!!
Pierwszą wieś przyjdzie nam podbić dopiero kilka tygodni po starcie świata. Mamy więc czas na rozwinięcie wsi, wojska itp. Przede wszystkim powinniśmy wybrać dobry cel. Nie warto jako pierwszą wioskę podbijać barbarzyńskiej, ponieważ świadczy to o tym, że jesteśmy słabym graczem i nie potrafimy podbić sąsiada. Przed podbiciem musimy najpierw upatrzyć sobie cel. Nie szukajmy wsi bóg wie jak daleko, bo mamy tylko 1 grubego(szlachcica) który w najlepszym wypadku będzie musiał latać 4 razy. Warto więc zainwestować w zwiad jeśli jeszcze go nie mamy i po skanować naszych sąsiadów. Oczywiście jeśli zobaczysz pustą wieś nie podniecaj się i nie ślij grubego od razu, bo albo wojsko sąsiada jest na farmie i wróci albo wycofał abyś nic nie widział albo ma pustą wieś, ale może postawić chłopów do obrony. Musisz mieć dobrą obstawę dla grubego, która składać się będzie z toporów, rycerza i lekkiej kawalerii. Inaczej może Twój szlachcic zginąć, a to poważny cios w plecy (kosztuje szlachcic dość dużo surowców). Jak już upatrzymy sobie cel to powinniśmy go zamęczyć skanami i atakami. Gdy już wybijemy mu wojsko do akcji powinien wkroczyć szlachcic oczywiście z cała obstawą jaką mamy. Po 4 razach jeśli nie mamy pecha wioska będzie nasza. Oczywiście wieś, którą powinniśmy podbić jako pierwszą powinna mieć od 1500-3000 pkt oraz zrównoważoną budowę, czyli wieś która ma taki zestaw na przykład odpada: 20 lvl kuźni i 12 ratusza. Im wcześniej podbijemy taką wieś tym szybciej damy sygnał naszym sąsiadom, że jesteśmy dobrzy i nie ma sensu nas atakować. Psychologia w tej grze to połowa sukcesu. Możesz nie mieć wojska, ale jeśli budzisz grozę to i tak nikt nie zaatakuje Cię. Po podbiciu wsi powinieneś skupić się na produkcji w niej raczej offa. Na samym początku nie powinieneś iść w defa. Dopiero w trzeciej wsi buduj samego defa. W przeciwnym razie nie będziesz miał jak atakować, a najlepsza obroną jest atak.
Teraz zajmijmy się kwestia przetrwania w dobrym plemieniu do jakiego doszliśmy. Jak to zwykle bywa plemiona takie na początku gry przeprowadzają liczne selekcje. Głównym kryterium jest stosunek liczby wojska do punktów, a także ogólnie rozgarnięcie w grze. Jeśli Twoje konto będzie emanowało spokojem i pewnością to na pewno nie zostaniesz wydalony z plemienia. Twoje wszystkie ruchy muszą wyglądać na przemyślane i w 100% konkretne. Nie ma nic na "pałę". Na tym etapie gry nie ma co mówić o jakiś akcjach plemiennych czy pomaganiu współplemieńcom, bo każdy jest słaby i nie ma wiele wojska. Jedynym więc kryterium, które może Cię wyróżniać to aktywność na forum plemiennym oraz to jakie wioski przejmujesz. Jeśli jako pierwszą zabrałeś barbare to możesz pożegnać się zarówno z gra jak i dobrym plemieniem, jeśli jednak Twoje dwie, trzy pierwsze wsie są zabrane sąsiadom to możesz czuć się dumnym i silnym graczem. Nawet jak czegoś nie wiesz nie staraj się tego okazywać. Jeśli jakaś terminologia jest Ci nieznana szukaj na forach poświęconych plemionom co to znaczy. Każda słabość jaką okażesz jest Twoim największym wrogiem. Nie możesz pokazać twoim szefom oraz radnym plemienia, że jesteś początkującym graczem. Zgrywaj po prostu twardziela a będą liczyć się z Twoim zdaniem oraz w przyszłości wezmą Cię do rady. Oczywiście an forum pisz po Polsku, i nie kalecz naszego rodzimego języka. Wypowiadaj się tylko w kwestach ważnych dla plemienia. Pierdoły są nie dla Ciebie!!!
Podsumowując, każdy gracz nieważne czy dobry czy początkujący powinien podbijać wsie tylko i wyłącznie innych graczy. Dopiero w późniejszym etapie gdy barbary osiągną 3000 pkt można je zgarniać jako wypełniacze pomiędzy naszymi wsiami. Na forum natomiast staraj się udzielać tylko w ważnych kwestiach. Jeśli jednak w ogóle nie będziesz się tam udzielać to wywalą Cię za brak aktywności. W tym etapie gry nie rób z siebie samarytanina i nie pomagaj wszystkim na lewo i prawo oraz nie czyść za innych wsi. Grasz na początku dla siebie nie dla plemienia i taka jest prawda. Dopiero gdy gracze będą mieli po te kilka wsi wyklarują się więzi między nimi i będzie można mówić o plemieniu jako jedności. W kolejnym poradniku postaram się, przedstawić najlepsze proporcje wojska. Czyli jak mają wyglądać wsie offowe i deffowe, co w poszczególnym typie wsi budować. Czy warto mieć wioskę czysto zwiadowczą oraz co zrobić kiedy nasze plemię się sypie. Kolejny poradnik ukarze się 21.09.2013.
PS: Jeśli macie jakieś pytanie proszę pisać w komentarzach pod postem na facebook lub google+. Ewentualnie na e - mail poprzez formularz kontaktowy na dole strony.
Generalnie to troche racji ale sporo to gówno prawda, jeśli jesteś początkujący i zgrywasz ajwaj kozaka na forum to to prędzej czy później wyjdzie, nie raz grałem z początkującymi i sie tego nie wstydzili i jakoś dawali sobie rade. i rada żeby na forum wypowiadać sie tylko na ważne tematy a nie wdawanie sie w inne dyskusje też z dupy po to są te inne dyskusje żeby sie poznać itp.
OdpowiedzUsuńJak ktoś potrzebuje trochę surowców na start to polecam tribalcheat.blogspot.com
OdpowiedzUsuńZgadzam się z poprzednikiem, ja sam jestem początkującym, a juz zostałem radnym w plemieniu :) i wcale nie kryłem się z tym, ze dopiero zaczynam
OdpowiedzUsuń