wtorek, 24 września 2013

Poradnik do plemiona.pl - część V "Obrona i atak".

Witam!

     W poprzednim poradniku opisywałem co zrobić w sytuacji, gdy nasze plemię się sypie oraz w jaki sposób racjonalnie dzielić wioski na grupy off, deff, zwiad itp. Dzisiaj jednak zajmę się innym aspektem, a mianowicie chyba najważniejszym atakiem i obroną. Jak atakować, aby nie tracić dużo wojska. Wszak jak mamy na przykład dwie wsie offowe to szkoda byłoby je stracić. Znów nie atakowanie nikogo i łykanie barbar to skuteczna droga do totalnej klęski w tej grze. Jednocześnie każdy gracz powinien wiedzieć, że obrona to jest kluczowa sprawa. Nic nie da zabranie wsi wrogowi i potem szybka strata. Jest to bez sensu i jak już mamy tracić czas na atakowanie i łykanie wsi to i traćmy czas na jej obronę. Jak wiec, widać obrona i atak to dwie kluczowe kwestie w tej grze, którymi dzisiaj się zajmę.

     Jako, że wszyscy chętnie garną się do atakowania to opiszę jak robić to w miarę poprawnie. Przede wszystkim jeśli macie przeciwnika leszcza to nieważne kiedy zaatakujecie. Wystarczy parę zwiadów i dobry off, a rozbijecie mu marnego defa. Jednak ja mimo tego radziłbym atakować najpierw jego wioski offowe. Raz nabijecie sobie łatwo RA dwa macie małe straty, bo jednostki przeznaczone do atakowania są słabe w obronie. Jednak nie mówimy tutaj o leszczach, a o graczach z waszym poziomem umiejętności. Przede wszystkim, więc trzeba zrobić rozpoznanie. Skanować jegomościa cały czas. Początkowo będzie starał się wysyłać defa w obawie, że gdy zobaczysz pustą lub słabo obstawioną wieś zaatakujesz. Nie rób jednak tego. Przyzwyczaj go do skanów. Skanuj cały czas :), aż mu się znudzi machanie defa pod wioski. Kiedy już go tak przygotujesz to pora zainteresować się kiedy jegomościa nie ma. Powinieneś to wyczaić podczas skanowania wsi jego. Oczywiście 90% graczy dobrych gra w dzień, a w nocy śpi co jest błędem, bo nawet w nocy trzeba wchodzić z telefonu na konto i patrzeć coś się dzieje. Musisz, więc zarwać niestety nockę, aby mieć jakieś sukcesy w atakach małym kosztem. Przede wszystkim 4 grubych (szlachciców) musisz posiadać jak najbliżej wiosek, na które masz ochotę i to w jednej wsi, gdzie jest pełny off. Teraz musisz po skanować gościa. Najlepiej zacznij skany od północy do 1:00 nad ranem. teraz wystarczy wybrać cel. Najlepiej wioski puste, które maja bardzo mało defa lub są tylko offowe. Jeśli są offowe to walnij ofa pełnego z taranami. Nie patrz, że bonus nocny bo i tak mało stracisz offa i w parę dni go odbudujesz. Po wyczyszczeniu takiej wsi walisz 4 grube i wieś powinna być twoja jak nie masz pecha (czasem 4 grube nie zbija o 100% poparcia). Inaczej sprawa ma się z wioskami pustymi. Musisz się upewnić, że jest pusta, czyli wyślij jeszcze raz skan i jak powróci z takim samym rezultatem to wal śmiało. Tylko nie wal z taranami oraz nie wal grubych z pełna obstawą.
Wystarczy 500, i 3x 300 toporów. Po co masz niszczyć mur sobie. Od razu, wal śmiało deffy tak aby wpadały do wiosek po twoich grubych. Nie musi być co do sekundy, ale tak aby na rano była ta jedna zagroda w nowej wsi. Oczywiście musisz grube walić w synchro. Najlepiej 4x otwórz w nowej zakładce dane wsi i w każdej potem naciśnij wyślij wojska. Potem wybierz do każdego grubego obstawę (dla pierwszego największą) i w każdej zakładce kliknij NAPAD. teraz sprawdź czy OK ma niebieską poświatę (mozilla) w każdym zaplanowanym ataku. jeśli tak to wróć do zakładki pierwszej, myszkę ustaw tak, aby szybko można było zakładki zmieniać i kliknij enter szybko zmieniając je. Dzięki temu wyślesz synchro prawie idealne i ciężko będzie wbić między grube klina.

     Teraz pora omówić kwestie obrony. Jest ona o tyle trudna, ponieważ musisz w niej przewidzieć ruchy i możliwe działania ze strony wroga. Musisz także wiedzieć gdzie może uderzyć oraz, które wsie możesz niestety oddać, aby utrzymać front. Przede wszystkim pierwszy typ obrony przed skanami to uciekanie wojskiem tak aby widział puste wsie. Dzięki temu zabiegowi nieraz gościu wysyła grube z mała obstawą lub nie wysyła wcale, bo nie wie tak naprawdę ile masz wojska. Drugi typ obrony przed zwiadem to obstawienie wioski dużą liczbą zwiadu, tak aby przeciwnik stracił. Jest to o tyle dobre, ponieważ działa negatywnie na psychikę agresora, który nie dość, że straci zwiad to jeszcze nic nie zobaczy. Tak samo, można bronić się przeciwko atakom. Możemy wycofywać wojsko do pobliskich wsi (np: off) jeśli nie mamy czym obstawić danej wioski. Taki zabieg, pomoże uchronić nam wojsko przed straceniem przez co będziemy mogli je potem wykorzystać na klin. Druga opcja to obstawienie wsi po prostu defem. Pamiętaj im więcej defa w danej wsi tym mniejsze straty. Zachęcam do korzystania z rycerza czy flag. Jeśli macie mała flagę na obronę a duża do szczęścia to użyjcie tej drugiej. nieraz szczęście dla agresora jest decydujące, a najbardziej daje się we znaki podczas słania grubego. Wrócę jednak do defowania wsi. Jeśli an wioskę leci  ataków to zagród defa powinno być co najmniej 8 aby zminimalizować straty. nie muszę wspominać, że murek ma być na 20 poziomie !!! Uwaga !!! Mieczniki idą cholernie długo, dlatego lepiej jest słać oddzielnie ck, oddzielnie piki i łuki i oddzielnie miecze. Co zrobić, gdy deff nie zdąży, a grube już przeciwnika w drodze? Klinować czym się da. Jeśli lecą 4 grubaski to na 90% pierwszy ma mocna obstawę, drugi albo słaba albo średnią, a pozostałe dwa huj... ;). Kliny, wciska się wiec miedzy wszystkie grube jak się da, a jak się nie da to miedzy 2 i 3 oraz 3 i 4 :). Nie musisz klinować resztką defa czy ck. Jeśli nie zdążą to możesz np: 300 konnymi łucznikami lub lekka kawalerią lub kilkaset toporów. Byleby było ponad 100 jednostek w klinie to masz dużą szansę na zabicie grubaska. Jak teraz klinować gdy jest dobre synchro? Cóż tak jak podczas ataków, otwierasz parę zakładek w każdej wybierasz wojsko i potem klikasz wszędzie POMOC. Oczywiście patrzysz czy jest OK podświetlone na niebiesko (mozilla) i potem używasz do wysłania enter. Obok zakładek z wojskiem musisz mieć zakładkę, gdzie widać ile czasu zostało do wejścia grubych. Porównujesz czasy dojścia klina i szlachty (czas pierwszego grubasa)  na daną wioskę. Potem, gdy została jedna sekunda różnicy miedzy grubymi, a klinami np: gruby pierwszy wpada za 14 min 35 sek, a klin idzie 14 min 34 sek to szybko przełączasz się na zakładkę pierwszego klina i klikasz ok zmieniając na kolejne zakładki z klinami i potwierdzając je (tak jak synchro na grube tylko, że nie atak a obrona). Wtedy masz dużą szansę, że kliny znajda się między grubymi. Te, które wpadają po grubych lub przed pierwszym grubym to anuluj. Szkoda wojska tylko :). Oczywiście klin to pomoc doraźna i musisz zaraz zadefować taką wieś, inaczej ja i tak stracisz. Klin ma za zadanie wkurzyć przeciwnika, zniechęcić go oraz przede wszystkim dać czas defom na dojście do atakowanej wsi.

     Podsumowując, obrona i atak to dwie kluczowe sprawy w plemiona.pl. Nie zrażaj się, że nie wyszedł Ci klin czy synchro takie jakbyś chciał. Musisz się wiele nauczyć. Ja dopiero po okołu 2 latach nauczyłem się klinować perfekcyjnie przez co w każdym plemieniu mam za zadanie wyciąganie z bagna kont, które są pod ostrzałem nieprzyjaciela. Grajcie z rozwagą i pamiętajcie plemiona to taka gra na wzór szachów. Musisz myśleć do przodu co chcesz zrobić, bo inaczej nic nie zrobisz :). W kolejnym poradniku odsłonię tajniki ciekawych ruchów, jak po wkurzać wroga, zdobyć szpiega w innym plemieniu oraz po czym poznać, że dane konto jest rozbierane bądź nieaktywne przez klika dni. Poradnik ukarze się na blogu 28.09.2013.

PS: Jeśli macie jakieś pytanie proszę pisać w komentarzach pod postem na facebook lub google+. Ewentualnie na e - mail poprzez formularz kontaktowy na dole strony.

1 komentarz:

  1. Grałem w PLEMIONA latami a i tak kilka porządnych uwag przykuło moją uwagę za co dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Przed publikacją KOMENTARZU musisz wybrać profil np: anonimowy, który jest nad przyciskiem OPUBLIKUJ