czwartek, 12 września 2013

Poradnik do plemiona.pl - część I "Początek"

Witam!

     Wielu z was miało zapewne do czynienia z grą plemiona. Jest to gra przeglądarkowa, która potrzebuje tylko połączenia z internetem i trochę naszego czasu. Gra jest osadzona w realiach średniowiecza, a gracz startuje ze słabo rozwiniętą 1 wioską. Celem gry jest podbicie świata (w różne sposoby) przez tytułowe plemiona (grupy graczy połączone wspólnym celem). każdy gracz startuje z tą sama ilością pkt i tak samo rozbudowaną wioską, także nie ma od razu lepszych i gorszych. Rozpoczęcie gry jest podane w przedziałach godzinnych aby nikt nie wiedział kiedy dokładnie świat ruszy. Jak więc rozpocząć dobrze grę by nie być najsłabszym i nie zostać podbitym zaraz na początku gry oraz nie wydać pieniędzy na "wspomagacze"?

     Po pierwsze musimy już na starcie rozwijać się w określony sposób. Przede wszystkim budynki takie jak ratusz, zagroda, koszary,  kopalnie i schowek to są nasze priorytety. Oczywiście w drugiej kolejności powinniśmy zadbać o zaplecze wojskowe (powiedziałbym nawet, że na równi z rozbudową budynków). Na początku samym proponuję budowę pikinierów oraz rycerza, Gdy osiągniemy około 20 pików ruszamy na farmę.Farma jest to wioska barbarzyńska lub słaby gracz, którego atakujemy w celu zabrania mu surowców. Jednocześnie jeśli jesteśmy atakowani na farmę to na początku radzę chować wojsko, czyli np wysłać je do pobliskiej wioski barbarzyńskiej, a surowce jakie nie uda się schować w schowku wykorzystać na wojsko lub budynki, tak aby mieć jak najmniejsze starty i pokazać, że my nie jesteśmy farmą!!! Ważną zaletą obecnej wersji plemion jest fakt, że mamy flagi oraz zadania na początku, za których wykonanie dostajemy surowce, jednostki lub pakiet flag. Jeśli ktoś grał na innych światach i ma troszkę flag to proponuje do pierwszej wioski włożyć flagę na surowce lub jeśli mamy wysoki poziom flagi na powiększenie łupu to taka proszę włożyć do wioski.


     Drugim aspektem wspomnianym wyżej jest rozbudowa. Przede wszystkim powinniśmy budować budynki ciągle czyli czytaj w początkowej fazie gry być na plemionach przez cały dzień. Nie jest to trudne, gdyż jest aplikacja na smartphone - y i możemy wchodzi na nasze konto z każdego miejsca na ziemi. Jeśli natomiast mamy pieniądze to możemy kupić od początku konto premium, chociaż dla mnie jest ono bez sensu. Wracając do rozbudowy to powinniśmy się skupić na tych głównych budynkach co już wspomniałem. W drugiej kolejności warto budować mur (nie jest zbyt drogi). Radziłbym nawet używać muru jako zapychacza kolejki. Na przykład mamy troszkę surowców budujemy kopalnie i zostało nam niewiele surki to jako drugą rzecz budujemy mur.  Wszystkie poziomy powinniśmy ze sobą łączyć. Na pewno kopalnie żelaza możemy na początku gry mieć o dwa nawet trzy lvl niżej niż pozostałe kopalnie. Kopalnie drewna może być o jeden lvl gorsza od kopalni gliny. Glina bowiem jest najbardziej potrzebnym surowcem do budowy. Nie budujmy za wszelką cenę budynków pod pałac. Najpierw skupmy się na priorytetach, potem będziemy mogli dążyć do pałacu i szlachcica. W międzyczasie warto powoli ale to powoli rozbudowywać do 10 lvl rynek aby móc handlować z innymi. Jest to ważny aspekt gry gdyż nieraz będziemy mieli za dużo drewna a za mało gliny i warto wtedy pohandlować, aby nie mieć przestoju w "interesie". W ogóle przestój na samym początku gry na plemionach to śmierć i nie ma sensu wracać. Jeśli chociaż jeden dzień nie wybudujemy czegoś nie poatakujemy farm to jesteśmy w  plecy i to bardzo bardzo daleko.
Co warto jeszcze wiedzieć o budowaniu to fakt, że musimy patrzeć w przyszłość. Nie mogę konkretnie podać jakie budynki macie po kolei rozwijać bo nie miałoby to sensu. Każdy świat, każde miejsce na mapie wymaga od nas czegoś innego. To tak jak w partii szachów musisz myśleć do przodu co będzie Ci potrzebne nie teraz ale za tydzień lub kilka dni. Nie buduj budynków zbędnych, takich, które będą potrzebne kiedyś tam. Jeśli nie możesz rozwijać nic wartościowego to farm i zbieraj na kopalnie itp.  Pierdołami zajmiesz się potem jak już będziesz miał podstawy.

     Farmienie jest kolejnym ważnym czynnikiem do sukcesu. Jak to zawsze bywa bez surowców nic nie wybudujesz. Staraj się więc mieć wojska jak najwięcej jednocześnie nie hamuj swojego rozwoju w budynkach. Na początek buduj pikinierów. Nie staraj się od razu iść w technologie i mieczników. To samo z czasem wyjdzie. Oczywiście farm na początek wioski barbarzyńskie, które są najbliżej Ciebie. Natomiast na noc puszczaj na odleglejsze tereny aby ciągle coś się z Twoim wojskiem działo. Oczywiście wysyłaj tak by na rano mieć je z powrotem. Nie pchaj swojej małej armii na odległości większe niż 3/4h, ponieważ tyle samo idzie co i wraca więc trzeba zawsze mnożyć razy dwa czas nieobecności wojska w wiosce. Jeśli już będziesz miał więcej wojska dochodzącego nawet do 1000 pików i już 100 lekkich kawalerzystów to warto zakupić asystenta farmera, gdyż przyspiesza to farmienie i daje naprawdę przewagę nad innymi. Uważaj także na słabszych graczy, ponieważ obecnie można zrobić pospolite ruszenie w zagrodzie (powołać chłopów pod broń jeśli masz nie więcej niż 2 wsie) i mogą oni wybić Ci sporą grupę pikinierów. Warto więc jeśli już doszedłeś do etapu atakowania innych graczy (z reguły na świecie jest jakiś czas pokoju kiedy nie można atakować się nawzajem) mieć na stanie kilka sztuk zwiadowców. W ogóle to powinieneś dążyć do jak największej liczby wojska, by móc atakować graczy kiedy skończy się okres rozejmu. Musisz pokazać, że w danym rejonie (w odległości 3-5h pikiem) jesteś najlepszym graczem. Ten rejon to Twoja mała ojczyzna i jej powinieneś pilnować, aby nikt Ci nie podskoczył. Zastraszaj skanami, atakuj słabych i farm barbary tak aby nikt w twoim rejonie nie był dla Ciebie zagrożeniem. Wrócę jednak do samego farmienia. Warto być tzw. "mendą" i jeśli mamy troszkę na zbyciu pików to poumieszczać ich w barbarach naokoło Ciebie. Kilka osób jak nadzieje się na takie miny i straci swoją mała armię to przestanie farmić z obawy przed kolejną stratą i mimo twojej pozornej starty wojskowej zyskasz :). Sam jednocześnie uważaj gdzie ślesz wojsko. Jeśli nie masz jeszcze zwiadu to ślij tam gdzie nie ma potencjalnie dobrych graczy, bo możesz się i ty nadziać na taką minę w postaci wojska w barbarze.

     Podsumowując pierwsze etapy gry są pozornie trudne. jednak jak złapiemy swój własny schemat budowy i będziemy trzymać się paru reguł przy farmieniu to osiągniemy spory sukces na starcie. Jednocześnie prosiłbym nie dochodzić (jeśli nie masz swojej dobrej paczki) do jakichkolwiek plemion na początku gry. I tak Wam nikt nie pomoże i tak,  a tylko możecie sobie biedy narobić. Na dojście do odpowiedniego plemienia będzie czas. Jeśli pokażecie, że jesteście dobrzy to i ze znalezieniem plemienia problemu nie będzie. Nie opisałem  w poradniku dokładnie co trzeba po kolei budować, bo tak jak mówiłem trzeba dostosowywać taktykę budowy do panujących warunków na świecie i na danej mapie/kontynencie. Pewne reguły farmienia są i ich powinien się trzymać każdy kto chce zaistnieć. Jednak w jaki sposób będziesz się ich trzymał oraz czy nie opuścisz się w grze wpłynie znacząco na dalsze losy twoje jak i okolicy. W drugiej części poradnika opiszę: Jak dyplomatycznie ustawić się w swojej okolicy, po czym poznać silne plemię i silnych graczy oraz czy warto zakładać plemię po starcie świata. Ukarze się on w sobotę (14.09.2013 r.)

PS: Jeśli macie jakieś pytanie proszę pisać w komentarzach pod postem na facebook lub google+. Ewentualnie na e - mail poprzez formularz kontaktowy na dole strony.

1 komentarz:

  1. Co do budowania przez 24/7 troszkę nie do końca. Oczywiscie jesli mamy bezpieczna okolice to mozemy budowac 24/7 cały czas, ale gdy jest niebezpiecznie to priorytet to wojsko. Jeden bardziej doświadczony gracz mnie nauczył, że jeśli rekrutujesz wojsko na 12h do przodu to możesz myśleć o rozbudowie. Mają 1k punktów mur MUSI być na 20 lvl, schowek na 10 lvl.

    OdpowiedzUsuń

Przed publikacją KOMENTARZU musisz wybrać profil np: anonimowy, który jest nad przyciskiem OPUBLIKUJ