niedziela, 25 sierpnia 2013

Dungeons&Dragons NeverWinter - MMORPG z wysokiej półki?



NeverWinter  a dokładniej Dungeons&Dragons NeverWinter
Kolejna gra typu MMORPG bazująca na 4 edycji Dungeons&Dragons.  Za produkcję odpowiedzialne jest studio Cryptic, znane m.in. z City of Heroes oraz Champions Online.
Akcja gry toczy się w przepięknej krainie Forgotten Realms, głównie w tytułowym mieście i jego okolicach. Ten świat fantasty stworzony był na potrzeby gry fabularnej Dungeons & Dragons przez Eda Greenwooda.
Rozpoczynając zabawę z nasza nową gierka tworzymy postać nadając jej indywidualny wygląd: zmieniając kolor włosów, skóry, oczu, a nawet według upodobań zmienić wysokość postaci oraz stopień umięśnienia. Każda postać ma do wyboru kilka klas jak i również ras, czy też wybór wiary, dzięki czemu każda tworzona postać jest inna i ma inne cechy oraz dodaje kilka dodatkowych punktów umiejętności np. rasa „Elf” dodaje 2+ do zręczności i 2+ mądrości.
Wymieniamy rasy takie jak;
-Elf (podobno Elfki mają najpiękniejsze kształty w uniwersum…)
-Pół-Elf (szczerze nie wiem, czym się różną elfy od pół-Elfów)
-Człowiek (każdemu dobrze znany, stary dobry…. Zdzichu!)
-Drowy (dziwna nazwa mrocznych elfów)
-Krasnoludy (małe cwaniaczki)
-Tiefilingi (fajne stworzonka, inaczej zwane demony lub diabły).
Oraz klasy;
-Trickster Rogue (klasyczny Berserk, cała siła tej klasy to atak, specjalna umiejętnośc to oszustwo, nie wiem jeszcze na czym ono polega ale może być ciekawie:P.)
-Devoted Cleric(Urodzony Lider, chodzą plotki ze są potomkami Bogów.)
-Control Wizard(czarodziej, jego główną umiejętnością jest kontrola przeciwnika i bronienie towarzysza przed hordami potworów.)
-Great Weapon Fighter (to nie jest kolejny podrzędny rycerzyk., to potężny wojownik dzierżący ogromny dwuręczny miecz.)
-Guardian Fighter (Typowy Obrońca, walczy najczęściej jako wsparcie dla braci broni niż w ataku, ponieważ jego słabe obrażenia rewanżuje się potężny pancerz i wytrzymała tarcza.)
Ciekawym też pomysłem jest dodanie „pomocnika”, który pomaga nam w typowych dla gry walkach, a także możliwość rozwijania jego umiejętności. Ogólnie gra jest bardzo rozbudowana, jest masa zadań, eventów, bossów i dziwnych mobów takich jak próbująca Cię zjeść skrzynkę z łupem. Grafika jak i dźwięki są na bardzo zadawalającym poziomie, dzięki czemu rozgrywka jest bardziej ciekawa.
Gra dosyć często jest aktualizowana, dodawane są nowe klasy, nowe przedmioty jak i kolejne zadania. Można spotkać też nowego bossa.
Gierka łatwa do ogarnięcia zwłaszcza dla starych wyjadaczy ale myślę że i żółtodzióby poradziły by sobie z mechaniką tej gry. Dopracowane lokacje, rozbudowany świat naprawdę potrafi zadziwić. Grafika cieszy oczy dopracowaniem i różnorodnością, na pierwszy rzut oka widać jak bardzo gra jest dopracowana.
Podsumowując;
Plusy;
-Bardzo dobra grafika,
-Różnorodność postaci jak i umiejętności,
-Ciekawa rozgrywka,
-Częste aktualizacje!
-Ogromnie rozbudowany system questów i ewentów
Minusy;
-Dosyć wysokie wymagania sprzętowe.
-Dziwne menu początkowe (aktualizacyjne)


Artykuł przygotowany przez Olcia pod patronatem Sztachet

1 komentarz:

  1. Ja daję okejkę ze względu na klasę Drowy, zawsze w grach MMORPG wybieram elfy ale te w Neverwinter są przekozackie. Generalnie jedna z lepszych gier pod względem graficznym, w jakie miałem przyjemność grać.

    OdpowiedzUsuń

Przed publikacją KOMENTARZU musisz wybrać profil np: anonimowy, który jest nad przyciskiem OPUBLIKUJ