poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Wiedźmin 3: Dziki Gon - bedzie godnym następcą Wiedźmin 2 (post odtworzony)

Witam!

W sieci pojawił się kolejny trailer gry polskiego studia CD PROJECT RED Wiedźmin 3: Dziki Gon. W grze tej są pokładane nasze nadzieje na to, iż cały świat wreszcie doceni polski rynek gier wideo.  Nawet media starają się przedstawić szanse tej gry na arenie międzynarodowej. Nasza superprodukcja jest kontynuacją fabuły z Wiedźmin 2, w którym to również były pokładane wielkie nadzieje. Jednak niestety rzeczywistość była inna. Wiedźmin 2 był grą liniową z dwoma zakończeniami. Jednak po przejściu jednego z  nich nikt z reguły nie wracał do tej pozycji by przejść grę w trochę inny sposób. Przede wszystkim lokacje były pozornie otwarte w Wiedźmin 2, a sama gra była mega liniowa. Gracz nie utożsamiał się zbytnio z postacią jaką kierował. Świat przedstawiony w grze był piękny oraz stworzony na autorskim silniku studia CD PROJECT. jednak na samej oprawie graficznej się skończyło. Strasznie denerwujące było to, że np:  w dżungli musieliśmy iść na drugi koniec lokacji by wejść na ścieżkę i iść pod górę. Cóż dla mnie to dziwne że wojownik, zabójca potworów nie potrafi w linii prostej wejść na pagórek... Jedną z mocniejszych stron gry były dialogi oraz muzyka. Mimo to wielu uważa, iż dialogi z jedynki były bardziej pikantne przez co dodały więcej uroku grze. Na pochwałę zasługuje również model walki i styl jakim Geralt z Rivii włada mieczem.

Niestety misje główne są nudne, przede wszystkim walczymy głównie z ludźmi, a nie potworami. Na domiar złego misji pobocznych jest znikoma ilość i wcale nie zachęcają do tego by je wykonać. Można odnieść wrażenie, że misje poboczne są wciśnięte na siłę i na szybko tuz przed premierą. Niedostateczne gwoździem do trumny dla naszego polskiego Wiedźmina była słaba optymalizacja, przez co nawet na mocnych komputerach gra się zacinała i nie chodziła płynnie. Dopiero patch po premierze naprawił ten błąd, który jednak mocno nadszarpnął wizerunkiem gry. Podsumowując, kilka pikantnych scenek w Wiedźmin 2 zasługują na plus, ponieważ są miła odskocznią od rutyny jaka panuje w tej grze. Mam nadzieję, że świat w Wiedźmin 3 będzie otwarty tak samo jak jest to w TES: Skyrim. Na pochwałę zasługuje jeszcze sam fakt, ze przyjdzie nam w nowej odsłonie polskiej superprodukcji używać konia czy statku do poruszania się. Patrząc także, po gameplayach wypuszczonych do sieci mogę być pewny iż Wiedźmin 3 będzie prezentował się przepięknie. Oby tylko nie był tak nudny i monotonny jak dwójka, a będziemy się mogli w końcu pochwalić grą, która może konkurować z najlepszymi. Przyszłość pokaże jednak jak będzie na prawdę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przed publikacją KOMENTARZU musisz wybrać profil np: anonimowy, który jest nad przyciskiem OPUBLIKUJ